Wtorkowy patriotyzm

Przypłynął! Tyle czasu czekaliśmy na ten moment, kiedy to Dar Młodzieży wpłynie do portu w Panamie na Światowe Dni Młodzieży 2019. Za niecałe dwa miesiące rejs dookoła świata, który wydawał się niemożliwy do realizacji, zakończy się w macierzystym gdyńskim porcie. Dziś uroczyście przywitaliśmy piękną fregatę pod polską banderą.

Wyszłam z domu przed 7:00, aby zdążyć na bus spod kościoła pw. św. Łukasza. Przy autach powstało zamieszanie, gdyż dopiero w tym momencie przekazano nam informację o konieczności posiadania paszportu. Z uwagi na odpływ Dar zawinął (dzisiaj w porannych godzinach) do prywatnego portu Balboa. Paszportu nie miałam, ale dojście do domu gospodarzy zajmuje mi pół godziny, co definitywnie uniemożliwiłoby mi podróż busami. Zaryzykowałam. Udało się! Przyznam, że dość mocno stęskniłam się za tą jednostką. Czekałam na kolejne jego zobaczenie. Rozpoczęły się uroczystości powitania Daru Młodzieży. Przybył pan minister Marek Gróbarczyk oraz inne osoby z Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, jak również przedstawiciele władz panamskich oraz wojsko. Zaśpiewaliśmy hymn. Media polskie i panamskie skrzętnie uwieczniały przemowy, naszą prezentację z flagami oraz taniec dowodzony przez tancerzy Lednicy. Było pięknie! Radośnie i kolorowo! Spotkałam - oczywiście przypadkowo - znajomego z Poznania, związanego z działalnością misyjną, przyjaciela AKM. Szymonowi towarzyszył Bartek, obaj z Rób Dobro - wolontariat na Ukrainie. Dzięki ks. Szymonowi mam flagę z herbem Mista Poznania, skrzyknęłam do zdjęcia osoby związane z tym miastem (studia, pochodzenie). Sami się zdziwiliśmy, ilu nas jest! Nie znaliśmy się wszyscy przedtem. Zrobiłyśmy też zdjęcia - w trójkę - studentek UAM, a potem obowiązkowo zdjęcie z flagą AKM. Na Dar niestety wówczas nie można było wejść. Chór pojechał do centrum handlowego Albrook Mall, gdzie za kilka godzin miała się rozpocząć próba akustyczna na scenie, na której już JUTRO odbędzie się koncert polskich artystów i tancerzy „Polska dla Panamy”.

W Albrook Mall mieliśmy czas na wykorzystanie kuponów (mamy wykupiony pakiet pielgrzyma z pełnym wyżywieniem - śniadanie, obiad, kolację). Dziś na szczęście to nie był fast food. :) Jest wiele restauracji, w których możemy zrealizować kupony, mają one jeden, dwa albo więcej dań do wyboru dla pielgrzymów z pakietem. Jako że czasu nie mieliśmy dużo, wraz z Emilią i Sebastianem oddaliśmy się tzw. shoppingowi. Kupiłam nerkę i coś jeszcze - spostrzegawczy zobaczą na jutrzejszych zdjęciach (ze środy, bo dzisiejszy wpis jest wtorkowy).

O 16:00 zaczęliśmy próbę na najprawdziwszej profesjonalnej scenie! Wow! Z tej perspektywy wszystko wygląda inaczej. Miłe to jest, gdy reflektory świecą w oczy, co chwilę zmieniając swoje ułożenie i barwę. Skończyliśmy ok. 21:30, ale zanim opuściliśmy to miejsce była 22:00. Byli z nami niezastąpieni Karina Krzywy, Bartłomiej Karwański oraz Grzegorz Głuch z instrumentalistami oraz rzesza polskich artystów: Siewcy Lednicy, Darek Malejonek, Marcin Wyrostek, Olga Szomańska, Marcin Januszkiewicz oraz o. Stan Fortuna (USA, franciszkanin konwentualny). Scena brzmiała, grała i szalała. Widzieliśmy, jak będzie to wyglądać w TV. Są zbliżenia. :D Na koniec zrobiliśmy wspólne zdjęcie. To było cu-do-wne! Boże! Jaki Ty jesteś NIESAMOWITY! Dziękuję z całego serca!

Blog opublikowany o 8:00 czasu panamskiego, wczoraj o tej 01:00, kiedy to wróciliśmy metrem + Uberem po nocnej kolacji, nie było już fizycznych możliwości.

Kochani! Dziękuję za Waszą obecność oraz modlitwę! To bardzo cenne! Dzisiaj szczególnie proszę o modlitwę do Boga, by koncert i dni spędzone z Ojcem Świętym były czasem prawdziwie błogosławionym, by nasze dzisiejsze (tak! Msza św. z udziałem naszego chóru laureatów Rejsu Niepodległości oraz koncert „Polska dla Panamy” już za 10 godzin!) śpiewy chwaliły Boga, a serca ludzi napełniały miłością do Niego i bliźnich. Amen.

Pozdrawiam Was! +

Albrook Mall

Poznańska ekipa! Same pyry :)